Årets Bästa Rollspel 2011 (24 december)

(Ända fram tills den 14 december kommer jag att kora årets japanska rollspel i olika kategorier för att sedan fram tills den 24 december lista de tio bästa japanska rollspelen 2011.)
Årets Bästa Rollspel: Radiant Historia
Plattform: DS
Genre: Console-Style RPG
Betyg: 5/5 Mästerverk

När man trodde att DS:ens glansdagar var över släpper Atlus överraskande nog maskinens och en av tidernas bästa rollspel.
Genom sina smarta strider, välskrivna och påverkbara berättelse samt dess ljuvliga toner är Radiant Historia nästan definitionen av perfektion.
Att önska sig något mer av spelet går inte och bortsett från att vara årets bästa spel, oavsett kategori, är det också en nyklassiker som sent kommer att glömmas!

6 Responses to Årets Bästa Rollspel 2011 (24 december)

  1. Fredrik skriver:

    tack för en fin sammanfattning av spelåret! Du måste legat i som har hunnit me så många spel, hur många rollspel har du spelat totalt i år?

    Radiant Historia är jag själv riktigt sugen på, hört mkt gott om det, men det verkar vara svårt att hitta och kostar en del nu.

  2. Kul att du gillade det!
    Med rätt prioriteringar hinner man allt 🙂 Det har nog blivit runt 30-35 japanska rollspel från året (inkl tex Zelda). Några som inte hunnits med men som jag gärna hade velat hinna spela är Fate/Extra till PSP och DQ Monsters Joker 2 till DS. Annars känner jag mig nöjd med alla ”kandidater”.
    Du kan ju få tag på RH begagnat för något rimliga priser på tex Ebay. Annars tycker jag det är ett spel värt sitt höga pris.

  3. […] 1. Årets Bästa Rollspel: Radiant Historia Like this:GillaBli först att gilla denna post. […]

  4. Annan Fredrik skriver:

    Fantastiskt bra spel, förtjänar helt klart förstaplatsen 🙂

Lämna en kommentar